Koelkast

In september heb ik een koelkast gekocht bij Mediamarkt. Het ding maakt een storend geluid en wellicht was ie daarom in de aanbieding. Het geluid is als een slag op een trom en vooral ’s nachts heel irritant. Mediamarkt heeft een monteur gestuurd en die zei dat het een startprobleem is dat vanzelf over moet gaan. Het ging echter niet over, en daarom ben ik na drie maanden nog eens gegaan. Dezelfde man ging nog eens luisteren, maar tijdens het halve uur dat ie bij me was deed het geluid zich niet voor. Mediamarkt vroeg mij om een geluidsopname, en die heb ik gemaakt. Men twijfelt of het geluid wel uit de koelkast komt en daarom heb ik de koelkast verplaatst. Die staat nu midden in de keuken, het geluid komt nog steeds uit de koelkast. Voor de derde keer kwam er een monteur langs, een andere, en ook hij kon niet getuigen omdat het geluid zich weer niet voordeed. Hij luisterde naar mijn geluidsopname, maar hij zei dat die niet geldig is omdat de koelkast niet meer op de oorspronkelijke plek staat. Deze keer moest ik betalen voor zijn aanwezigheid, 96 euro, die ik terugkrijg van Mediamarkt, dat weer wel. Vannacht heb ik de stekker er uit getrokken.

1 reactie op “Koelkast

  1. (deze mail heb ik zojuist gestuurd. Wij mogen van onze opdrachtgever, de importeur van deze apparaten, binnen garantie repareren wanneer er sprake is van een technisch mankement.
    Een technisch mankement is echter nog niet geconstateerd door de monteurs die bezocht hebben.
    Ieder apparaat mag ook een bepaald aantal Db produceren, dit staat in de technische specificaties. Als de norm wordt overschreden, grijpen we uiteraard in.
    Als het geluid echter binnen de opgegeven norm blijft, is het dus inherent aan de werking van het apparaat en absoluut geen technisch mankement.
    Een geluidsopname beluisteren heeft geen zin, daar een monteur met een Db meter bij het apparaat aanwezig moet zijn en ook vanuit precies de juiste afstand moet meten.)

    Goedemiddag mevrouw Fisscher,

    In het rapport van de monteur staat één woord dat niet goed gebruikt is, anders bedoeld.
    Dat is : “incoerant geluid”, de monteur bedoelt : “geluid is inherent” (aan werking van apparaat).

    Ik heb nog één optie : we komen de koelkast ophalen en gaan in de werkplaats testen.
    Als hier weer geen technisch mankement uit blijkt dan zijn de kosten opnieuw voor uw rekening.
    Dat betekent dus ook : al zou het geluid dan wél waarneembaar zijn door degene die test, echter binnen de aangegeven norm blijven die het apparaat aan Db mag maken, dat dit ook geen technisch mankement betreft.

    Vriendelijke groet,
    Veronique Bickers
    Service Control

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *